Помощь  -  Правила  -  Контакты

    
Поиск:
Расширенный поиск
 

Размещено 22:53 28/05/2011


Канон, глас 5.

Песнь 1.

Ирмос: Землю, на нюже не возсия, ни виде солнце когда, бездну, юже не виде нагу широта небесная, Израиль пройде невлажно, Господи, и ввел еси его в гору святыни Твоея, хваляща и поюща победную песнь.

Распятие вольное восприим Спасе плотию, источил еси благословение, и жизнь мирови Владыко, едине Всеблагословенне, и всех Содетелю. Темже благословим Тя, поем и славим, поюще, воспевающе победную песнь.

В рове Тя преисподнейшем мертва бывша Христе, положи благообразный Иосиф, и привали к дверем гроба камень, Долготерпеливе. Но воскресл еси славне, и мир совозставил еси поющий, воспевающий победную песнь.

Мира что приносите со слезами вы, глаголаше честным женам ангел явлейся? Христос воста: текше рцыте боговидцем учеником, рыдающим и плачущим, яко да взыграют и ликовствуют светло.

Чудеса преславная сотворяя, Избавитель исцели и слепа от рождения, брением помазав, и рек: иди умыйся в Силоаме, яко да познаеши Мя Бога по земли шествующа, плоть носяща, за милосердие щедрот.

Слава: Троичен:

Едино Триипостасное Существо почитающе вернии, прославим Отца, и Сына, и Духа праваго, Творца, и Господа, и Избавителя всех, единаго несозданнаго со безплотными взывающе: Свят, Свят, Свят еси Царю.

И ныне: Богородичен:

Во утробу неискусобрачную Твою вселися Чистая Господь, за милосердие щедрот, спасти хотя человека истлевшаго козньми вражиими. Того убо моли, град сей спасти от всякаго пленения, и врагов нашествия.

Катавасиа: Спасителю Богу, в мори люди немокрыми ногами наставльшему, и фараона со всевоинством потопльшему, Тому единому поим, яко прославися.

Песнь 3.

Ирмос: Движимое сердце мое Господи, волнами житейскими, утверди, во пристанище тихое наставляя яко Бог.

Колеблющихся сердца утвердил еси, землю всю поколебав Долготерпеливе, честным распятием Твоим еже претерпел еси плотию.

В новем гробе Тебе положи Щедре, Иосиф благообразный, воскресл же еси из мертвых тридневен новосотворивый нас.

Что яко мертва ищете Господа? Воскресе, якоже рече ангел женам вещаше, блистаяся божественным зраком.

Слепа иногда от рождения, приступльша к Тебе исцелил еси Всещедре, славяща смотрение Твое и чудеса.

Слава: Троичен:

Богу Отцу покланяемся пребезначальному, и Сыну, и Божественному Духу, тринесозданному Естеству, Триипостасному, единому Богу всех.

И ныне: Богородичен:

Из чрева девическа родила еси Бога воплощенна, Емуже молися Всесвятая Владычице, ущедрити нас.

Катавасиа: Силою Креста Твоего Христе, утверди мое помышление, во еже пети и славити спасительное Твое Вознесение.

Кондак и икос Пасце.

Таже седален, глас 8:
Подобен: Премудрости:

Всех Владыка и Творец преходя, обрете на пути слепа седяща, плачуща и глаголюща: не видех в житии солнца сияюща, ниже луны света озаряющаго. Темже вопию Ти: рождейся от Девы, просвещей всяческая, просвети мя яко благоутробен, да зову припадая Тебе Владыко Христе Боже: прегрешеий оставление даруй, за множество милости нам Человеколюбче.

Слава, и ныне: тойже. И чтение.

Песнь 4.

Ирмос: Услышах Господи слух Твой, и убояхся, разумех смотрение Твое, и прославих Тя, едине Человеколюбче.

Умерша мя древом, пожрен быв Спасе мой, жизнь сый оживил еси, за великую милость: сего ради Слове славлю Тя.

Учеником Господи, соводворяяся преславно, сим глаголал еси: идите, проповедите всюду Мое Воскресение.

Уверяя Господи, востание Твое, еже из гроба, любящим Тя Христе, во дни многи соводворился еси, радость творя им.

Воочил еси Господи, слепа из утробы рожденна, рек: иди, умыйся, и прозри, Мое славя Божество.

Слава: Троичен:

Единочестная, безначальная Троице, нераздельная Существом, раздельна Ипостасьми, спасай вся верно Тя страхом славящия.

И ныне: Богородичен:

Рождество Твое Чистая еже паче естества славословим блажаще верно Тебе Пренепорочная, яко Бога всех Родительницу.

Катавасиа: Услышах слух силы Креста, яко рай отверзеся им, и возопих: слава силе Твоей Господи.

Песнь 5.

Ирмос: Окаянную душу мою, нощеборющуюся со тмою страстей, предварив ущедри, и возсияй мысленное солнце, днесветлыя звезды во мне, во еже разделити нощь от света.

Вознеслся еси на Древо Щедре, и совознесл еси вся человеки, и борителя змия умертвил еси, и оживил еси создание рук Твоих, яко един Бог всех.

Положился еси во гробе волею Царю Безсмертне, и царствия адова вся истощил еси, мертвыя Воскресением Твоим воздвигнув.

Чудеса велия соделовающаго Слове на земли, людие убиша Тя беззаконнии: но Сам Господи, един всесилен сый, якоже предрекл еси, из мертвых воскресл еси Христе.

Очи отверзл невидевшаго свет чувственный, души просветил еси зеницы, и славити сотворил еси сего, познавша Тя Творца, за благоутробие явившася человека.

Слава: Троичен:

Троицу во Единице, и в Троице Единицу вернии славословим вси, Отца и Сына, и Духа Праваго, единаго Бога, Содетеля всех воистинну.

И ныне: Богородичен:

Како родила еси богоблагодатная Дево Мати Чистая, не познавши искуса мужеска? Како питаеши Питающаго всю тварь? Якоже един весть Сам, всех Творец и Бог.

Катавасиа: Утренююще вопием Ти Господи, спаси ны: Ты бо еси Бог наш, разве бо Тебе иного не знаем.

Песнь 6.

Ирмос: Якоже пророка от зверя избавил еси Господи, и мене из глубины несодержимых страстей возведи, молюся, да приложу призрети ми ко храму святому Твоему.

Распныйся с разбойники Владыко, избавил еси от разбойник лукавых, душетленных страстей, Человеколюбче Господи, вся поющия Твое распятие, и востание согласно.

Положиша без дыхания Тебе мертва, Христе, во гробе, всем мертвым вдыхающа жизнь: воскресл же еси Господи, вся истощивый Слове гробы, Божественною Твоею силою.

По востании Христе, другом глаголал еси: седите убо во Иерусалиме, дондеже облечетеся силою свыше непобедимою, и известною помощию.

Брение сотворь, очи слепаго от рождения помазал еси, и даровал еси ему прозрети, поющу Твою Слове неизреченную силу, еюже спасл еси мир.

Слава: Троичен:

Триипостасная Единице, Отче нерожденне, Сыне рожденне, и Душе исходне, Трисвятый Господи, едино Существо и сила, спасай вся люди Твоя.

И ныне: Богородичен:

Величия Твоя, Чистая, кто исповесть? Бога бо плотию родила еси преестественно, мир Тобою избавляющаго, Дево Всенепорочная, от всякаго греха.

Катавасиа: Обыде мя бездна, гроб мне кит бысть: аз же возопих к Тебе Человеколюбцу, и спасе мя десница Твоя, Господи.

Кондак, глас 4.
Подобен: Явился еси днесь:

Душевныма очима ослеплен, к Тебе Христе прихожду, якоже слепый от рождения, покаянием зову Ти: Ты сущих во тме свет пресветлый.

Икос:

Струю ми даруй Христе, премудрости неизреченныя, и разума горняго, свете сущих во тме, и прельщаемых наставниче, да возмогу чудеса Твоя поведати окаянный, яже божественная книга научи Евангелиа мира, сиесть, слепаго чудотворение: яко от рождения слеп сый, очи чувственныя приемлет и душевныя, верою взывая: Ты сущих во тме свет пресветлый.

Синаксарь Минеи.

Таже настоящий.

Стихи: Света Податель, от Света сый Свет,

От рождения воочаеши слепаго Слове.

В тойже день, в Неделю шестую по Пасце, иже от рождения слепаго, празднуем Господа Бога и Спаса нашего Иисуса Христа еже убо и то от воды содеяся, якоже и еже о самаряныни, и о разслабленнем. Бысть же сице: Христу беседующу иудеом, и Себе равна показующа Отцу, и прежде Авраама быти: Аз есмь, глаголющу, они камение на Него мещут. Он же отходя оттуду, обретает слепаго претыкающася, бяше же тако родився, образ токмо един и долины имея очию. Обрет убо его Спас сице имуща, вопрошаемь бывает от ученик слышавших во еже о разслабленном: се здрав был еси, ктому не согрешай. И, яко грех родительский на чадех: Учителю, кто согреши, сей ли, или родители его, да слеп родися? Инако же, и мнение некое епикурское содержаше душам предбывати, и согрешившим невещественно сводитися в телеса. Яже вся отъемля Христос, рече: не сих ради, но да явятся дела Бога, сиречь Мене. Ни бо о Отце слово: а еже да, изречения есть, а не вины. И се рек Христос, плюнув на землю, брение сотвори, и помаза ему очию места, и к Силоамскому источнику ити, и умытися повелевает, да покажет, яко Той есть в начале персть приемый от земли, и создавый человека. И понеже всем око господственнейшее в телеси, сие создавает не сущее, показуя, яко и душевной силе движение Той есть подаваяй: не помаза же водою, но плюновением. И да ведомо будет, яко благодать всякая от плюновения уст бяше, и яко к Силоаму послати того хотяше. Умытися же тому повелевает, да не кто тамошнею землею и брением даст {возмнит} цельбу. Посылает его к Силоаму, да многи имать исцеления послухи, многи бо срете идый помазаны брением имея очи. Глаголют же нецыи, яко умывыйся не отложи, еже бе от плюновения брение, но тое брение приложением мокраго ко очию здания преобразовашеся. Силоам же, послан, толкуется: купель бо тая вне града Иерусалима бяше. При Иезекии же ратником обседшим град, и Силоам объемшим, воспятися вода отонуду: предния же кладязи и рвы ископаша внутрь, на принятие воды. И аще кто повелением пророка Исаии тамо посылаемь бяше, вода паки исхождаше и почерпашеся: аще ли же кто от ратник хотяше почерпсти, удержавахуся воды источницы, и из онаго тако бываше. Да убо покажет и Христос, яко от Бога и Сам, сего ради слепаго посылает тамо, и свет абие последует. Нецыи убо возмнеша, послан, Силоам толковатися, и настоящаго ради слепца посланна от Христа. Воочается убо слепый, умывся, неизглаголанною некоею силою, ниже самому пострадавшему таинство уведевшу. Соседи же ему и инако знаемии, видевше его добре прозревша, сумнящеся бяху. Он же убо исповедаше себе прежде быти слепа, и о виновном прозрению вопрошаемь, Целителя страсти Христа проповедаше. Фарисеем убо преславное слышащим знамение, паки Спас хулимь бывает, яко субботу не блюдый. В субботу бо, якоже обыче, и еже на слепом содеяся. Распря убо бывает посреди сих, овем убо глаголющим от Бога быти Иисусу, бываемых ради чудес: овем же не от Бога, яко субботы не хранит. Благое убо мнение о Нем имущии слепаго вопрошают: ты что глаголеши о Нем? Он же пророка Его проповедает, еже убо онех бяше честнейше. Они же паки не веруют, яко слепу сущу Христос цельбу дарова: убо и родителей его призывают, соседом не верующе, яко и паче то покрыти хотяще. Но и вящше творят явленно, родителем вся исповедающим, аще и от сонмища отлучена быти боящяся, на онаго возраст деяния возводят. Но и паки к слепому глаголют: даждь славу Богу, яко от Него исцеление, а не от Христа, грешен бо есть, яко разоряет субботу. Сей же делы показати хотя, яко Бог есть: не вем, глаголет, едино вем, яко слеп сый, Тем вижду. Паки убо ему рекоша: како отверзе твои очи? Он же стужаемь не потонку глаголет, но составляет, яко аще не бы от Бога был, не бы сицевое знамение сотворил. И первее убо досаждаемь бывает от них, яко исповедавый, и ученик быти Онаго, и зане рече: никтоже отверзл есть очи слепаго рожденнаго. Слепыя бо и друзии просветиша, рождену же слепу ниже един: поругавшеся убо ему далече от сонмища изгнаша. По сих же обретает его Иисус, и глаголет ему: ты веруеши ли в Сына Божия? Он же уведев кто есть, Иже с ним глаголяй, и виден бываяй тем, не бо ведяше Его прежде яко слепый сый, поклонися Ему, и ученик Его бысть, благодеяние проповедуяй. Реклося бы сие и возводительно: Слепый убо и сущии от язык людие, ихже преходя вместо еже на земли пожития, а не на небеси, обрете Христос, или и яко еврейских ради прииде людей. Преходя же прииде и во языки, и плюнув на землю, и брение сотворив помаза: вместо еже научи я прежде, зане яко капля сниде на землю, и воплотися от Святыя Девы. Таже и Божественное Крещение предаде, еже есть Силоам. Посем от язык христианстии людие за Христа на вся дерзают, и гоними бывают, и свидетельствуют, и послежде от Него проповедуются и прославляются. Неисчетною милостию Твоею, Светодавче Христе Боже наш, помилуй и спаси нас. Аминь.

Песнь 7.

Ирмос: Огня гасилище отроков молитва, орошающая пещь проповедница чудесе, не опаляющи, ниже сожигающи, песнословцы Бога отец наших.

Воздвижену Тебе на Древо Спасе, погасе солнце, земля волнуяшеся, колебашеся тварь вся, и от гроб мертвии востаяху.

Воставшу Ти из мертвых Царю, души совозсташа тамо спящия, славящия силу Твою, еюже смертныя узы разрешишася.

Рано миропомазати Тя женский прииде лик, уведевше же Господи воставша Тя, радовахуся со священными ученики: имиже подаждь нам очищение зол.

Брением помазал еси очи слепаго, и сему повелел еси к Силоаму ити, омывся же прозре, песнословя Тя Христе, Царю всех.

Слава: Троичен:

Отца безначальна, собезначальна же Сына, и Духа Пресвятаго песнословим: Свят, Свят, Свят еси Боже, Царю всех.

И ныне: Богородичен:

По рождестве Дева явилася еси Чистая, Бога бо родила еси, обновившаго естества Пречистая силою Своею: Егоже моли спастися всем нам.

Катавасиа: В пещи огненней песнословцы спасый отроки, благословен Бог отец наших.

Песнь 8.

Ирмос: Ангелов сонм, человеков собор, Царя и Зиждителя всех, священницы пойте, благословите левити, людие превозносите во вся веки.

Ангельстии чинове на Кресте Тя видевше висима Христе Всецарю, и тварь всю изменяюща страхом, ужасошася поюще Твое человеколюбие.

Ад доле Тебе видев стеняше, и подаваше скоро мертвыя от века тамо хранимыя, Христе, песнословящия Твое человеколюбие.

Сотворяя чудеса Христе изрядная, волею воздвижен был еси на Крест, и с мертвыми совокупился еси умертвивый ада, и вся мужеством отрешил еси узники.

Слепаго воочил еси к Тебе приступивша Христе, сему повелевый в Силоамову купель ити, омытися и прозрети, и Бога Тя проповедати, плотию явившагося во спасение мира.

Благословим Отца, и Сына, и Святаго Духа, Господа.

Троичен: Троице нераздельная, Единице неслиянная, Боже всяческих и Зиждителю всех, песнословящия и верно покланяющияся державе Твоей, от всяких искушений спасай.

И ныне: Богородичен:

Дево Пречистая, богоблагодатная, Твоего моли Сына всегда, да не посрамит мя в день осуждения, но сочтет избранным овцам.

Хвалим, благословим:

Катавасиа: Из Отца прежде век рожденнаго Сына и Бога, и в последняя лета воплощеннаго от Девы Матере, священницы пойте, людие превозносите во вся веки.

Честнейшую: не поем.

Песнь 9.

Ирмос: Яко сотвори Тебе величия Сильный, Деву явль Тя чисту по рождестве, яко рождшую без семене Своего Творца: тем Тя Богородице величаем.

На Древе крестнем пригвоздился еси Христе Боже, и вся победил еси вражия сопротивная начала, и первую клятву потребил еси Спасе: темже Тя по долгу величаем.

Яко виде Тя Слове, ад доле с душею, воздохну, и вся мертвыя страхом отреши, познавшия державу власти Твоея: темже Тя по долгу величаем.

Знамения сотворяюща, и чудеса страшная, собор еврейский зря, завистию уби пленившаго ад Воскресением Своим, и всех яко силен возставляющаго.

Востал еси, якоже рекл еси, Животодавче из мертвых, и явился еси святым учеником по востании, знамения сотворивый, и воочивый слепыя: с ними же Тя во веки величаем.
 
Требуется материальная помощь
овдовевшей матушке и 6 детям.

 Помощь Свято-Троицкому храму