FAQ  -  Terms of Service  -  Contact Us

Search:
Advanced Search
 

Posted at 22:56 on 10/09/2011


Каноны на Усекновение главы святого пророка Иоанна Предтече

Первый канон со ирмосом на 8. [Иоанна монаха] Глас 8.

Песнь 1.

Ирмос: Воду прошед яко сушу, и Египетскаго зла избежав, Израильтянин вопияше: Избавителю и Богу нашему поим.

Отутробы неплодныя явльшася пророка, в ложеснах Девических во чреве Носимому неизреченно, священнаго воспоем Предтечу.

Пределы естества превозшед, правды соблюл еси законы, беззаконное смешение обличая, не убоявся царева суровства.

Законным млеком воспитався, законоположение совокупления законнаго, яко закона печать запечаствуя, сопротивился еси мерзкому прелюбодеянию.

Богородичен: Чини Тя ангел и человек, Безневестная Мати, восхваляют непрестанно: Зиждителя бо сих яко младенца на объятиях Твоих носила еси.

Другий канон, на 6, [Кир Андреа Критскаго] Глас тойже.

Песнь 1.

Ирмос: Истрясшему в мори мучительство фараоне, и Израиля сушею наставльшему, поим Христу, яко прославися во веки.

Пустыни красное овча, Захариин плод, и Елисаветино паче надежди прозябение, предповелевает верным торжествовати честную его память.

Орождения исполнена крове! О пира мерзка! Убийством бо пиянство Ирод раствори: трапеза же его скверноубийства горькаго исполнися.

Обличившаго Ирода беззаконнующа, вернии, и отсечение главы претерпевша, воспоим Крестителя, яко за ревность Божию умерщвлена.

Богородичен: Неописаннаго Бога Слова, Всего Всельшася в Тя, родила еси Чистая Богородительнице, сугуба Того, яко Едина Суща Сына, Воплощенна из Тебе неизреченно.

Катавасиа: Крест начертав Моисей:

Песнь 3.

Ирмос: Небеснаго круга Верхотворче Господи, и Церкве Зиждителю, Ты мене оутверди в любви Твоей, желаний краю, верных Утверждение, Едине Человеколюбче.

Древних яко ходатай и новых Предтече Евангельских проповеданий, ты представ, смешение беззаконное мучительское обличил еси: славную смерть радуяся приял еси.

Отматере беззаконныя преднаучена отроковица, объюродевшу пиянством Иродови рече: даждь на блюде главу Иоаннову, матери да подам дар возжеленен.

Обличения не терпя безстудный мучитель, богоноснаго твоего языка, славне Предтече, отроковице предает, женским плясанием, честную твою страдальную главу преславне.

Богородичен: Вселився в Деву телесне Господи, явился еси человеком, якоже подобаше видети Тя: Юже и показал еси яко Истинную Богородицу, и верным Помощь, Едине Человеколюбче.

Ин.

Ирмос: Несть свят яко Господь, и несть праведен яко Бог наш, Егоже поет вся тварь: несть праведен паче Тебе Господи.

Болий не воста в рожденных женами Иоанна, взываше Христос Истина: во утробе бо позна создание Создавшаго, проповедаше матерним гласом.

Перстом первее показав Агнца, и языком второе Ирода обличил еси: главою же третие источаеши чудеса от зданна сосуда нам.

Рождение славно, Крестителю Христов, и житие твое непорочно, и предъизшествие честно, и показание странно, смерть честна, и погребение славно.

Богородичен: Бог Сый, Сам Себе истощил еси Единородне, да спасеши Яже создал еси, ихже ради вочеловечился еси, воплощься от Девы, и все мое пременив естество, привел еси Твоему Родителю.

Катавасиа: Жезл во образ:

Седален, глас 8:

Подобен: П ремудрости:

Отнеплодове просияв судом Божиим, и узы разрешив, языка отча, показал еси солнце, денницу озаряющее и людем в пустыни Зиждителя проповедал еси, Агнца Вземлющаго м i ра грехи. Темже ревностию царя обличив, в преславную главу твою усечен был еси приснопамятне, Иоанне всехвальне: Молися Христу Богу, согрешений оставление даровати, празднующым любовию святую память твою. [Дважды]

Слава, и ныне, Богородичен:

Яко Деву и едину в женах, Тя без семене Рождшую Бога плотию, вси ублажаем роди человечестии: Огнь бо вселися в Тя Божества, и яко младенца млеком питаеши Зиждителя и Господа. Тем ангельский и человеческий род, достойно славим Пресвятое Рождество Твое, и согласно вопием Ти: моли Христа Бога, согрешений оставление даровати, покланяющымся верою Пресвятому Рождеству Твоему.

Песнь 4.

Ирмос: Ты моя Крепость, Господи, Ты моя и Сила, Ты мой Бог, Ты мое Радование, не оставль недра Отча и нашу нищету посетив. Тем с пророком Аввакумом зову Ти: силе Твоей слава, Человеколюбче.

Не могий терпети обличения дерзости, иже закона томлением повинный, ни дерзость благочестия, иже скверными сластьми растленный, связав блюдяше, невещественно горним прежде конца ликом совокупляемаго.

Душевредным пиянством, и разжжением блудным поболев, отдан окаянный, отроковицы плясанием ножным связан, убийца пророка бывает: зачат бо пиянство блуда матерь, и лютое беззаконие породи.

Воистинну в тебе не солга Божественный глас: ты бо во пророцех больший еси, яко пророчеству сподобився от самыя утробы, в несовершенне телеси, и Прореченнаго тобою Бога Слова, и видев и крестив в телеси.

Богородичен: Ты верных Похвала еси Безневестная, Ты Предстательница, Ты и Прибежище христиан, стена и пристанище: к Сыну бо Твоему мольбы носиши, Всенепорочная, и спасаеши от бед, верою и любовию Богородицу Чистую Тебе знающыя.

Ин.

Ирмос: Из горы приосененныя, Слове, пророк, Единыя Богородицы Хотяща воплотитися боговидно усмотри, и со страхом славословяще силу Твою.

Уяснил еси нам Христово Царство, показал еси людем пути покаяния, и Ирода обличил еси беззаконнующа, великий проповедниче Иоанне мудре.

Не терпя Крестителю Ирод обличения, победися гневом и завистию и горестию, и соблюдаше время рождения, в неже усече главу твою, проповедниче Христов.

Веселися Крестителю, да играет дух твой: обличаеши бо и тамо безбожнаго Ирода, и сущым во аде проповедуеши душам, глаголя: спасение наше приближися.

Чудится земля твоему житию Иоанне, проповедует небо неправедное твое заколение: и сказует множество добродетелей твоих Церковь воспевающи.

Богородичен: Родився от Матере Девы Непорочныя, сохранил еси чисту по Рождестве, Иже в мое существо весь облекся, греха кроме.

Катавасиа: Услышах Господи:

Песнь 5.

Ирмос: Вскую мя отринул еси от лица Твоего, Свете Незаходимый, и покрыла мя есть чуждая тьма окаяннаго; но обрати мя, и к свету заповедей Твоих пути моя направи, молюся.

Матерними наважденьми, цену плясания злодемонскаго, суровыя львицы суровейшее исчадие испроси, юже и зверие сами в пустыни почитаху, главу Предтечи и проповедника.

Отвоих неизреченных и непостижных судеб Человеколюбче! Яко во утробе еще суща матерни, Духа Святаго приятелище бывша, и возрастша целомудрием и чистотою, сквернавая испляса отроковица.

Любезно и искренно изволи беззаконное сопряжение любящему, к рождественным его питиям, и пророче присовокупити убийство, и чашу исполнену святых и пророческих кровей, сластолюбием растворити.

Богородичен: Матерне дерзновение, еже к Сыну Твоему имущи, Пречистая, сроднаго промышления еже о нас не презри, молимся, яко Тебе и Едину христиане ко Владыце Очищение милостивно предлагаем.

Ин.

Ирмос: Отнощи неведения, боговедением Просветивый концы, просвети мя утром человеколюбия Твоего Господи.

Пустынное овча, и вселенней стяжание Предтеча, днесь готовит духовную трапезу нам.

Сластей раба и законов преступника обличил еси, Иоанне Ирода, Иродиады горькаго рачителя.

Иродиада пляшет, Иоанн вяжется и закалается: о пиянства Иродова! о несмысльства души его!

Богородичен: Радуйся, Божественная Горо, от Неяже камень отсечеся без рук, Пречистая, усырившися Богу и Слову, Всенепорочная, плотию.

Катавасиа: Отреблаженное древо:

Песнь 6.

Ирмос: Очисти мя, Спасе, многа бо беззакония моя, и из глубины зол возведи, молюся: к Тебе бо возопих, и услыши мя, Боже спасения моего.

Озаповедех закона бедствуяй, блаженне, обличеньми наказуеши беззаконновавшаго: не был бо еси трость, вражиих ветров колеблема дуновеньми.

Кровию заклания глава каплющи твоя, принесеся блудным подвигом, вместо мзды, Ирода обличающи и по кончине, яко естество смесивша.

Впустынях ходя, власы вельбужи покрываемь, во овех убо яко светосиянно жил еси царски: во овех же яко царску обнося красоту, над страстьми воцарился еси.

Богородичен: Да избавимся от лют прегрешений, молитвами Твоими, Богородительнице Чистая, и да улучим Пресвятая Божественное сияние из Тебе неизреченно Воплощеннаго Сына Божия.

Ин.

Ирмос: Якоже пророка избавил еси из глубины преисподния, Христе Боже, и мене от грехов моих избави яко Человеколюбец, и управи живот мой, молюся.

Усечение честныя и всехвальныя твоея главы, Предтече Христов, почитающе, славим твою приснохвальную, и всем i рную память, преблаженне.

Осквернаго гощения! О горькаго рождения! О пиянства сквернаго Ирода беззаконнаго! Содержимь бысть к беззаконию, и обличаемь пророка убити поучавается.

Плясавши новая египтяныня, посреди пира скверненно главу испроси, сея обличившую родительницу, и Иродову наложницу.

Богородичен: Иже ныне Сын Девы, первее Сын Отечь показася, не ин разумеваемь от видимаго, аще и пребысть Един во обою совершен.

Катавасиа: Воднаго зверя во утробе:

Кондак, глас 5.

Предтечево славное усекновение, смотрение бысть некое Божественное: да и сущым во аде Спасово проповесть пришествие. Да рыдает убо Иродиа, беззаконное убийство испросивши: не закон бо Божий, ни живый век возлюби, но притворный, привременный.

Икос: Рождение Иродово всем явися непреподобно, егда посреди питающихся глава постящагося предложися, якоже снедь: радости совокупися печаль, и смеху растворися горькое рыдание: яко главу Крестителеву на блюде нося, пред всеми вниде, якоже рече отроковица. И клятвы ради, рыдание нападе на вся возлежащыя тогда с царем: не бо обвесели онех, ниже Ирода самого, рече бо: оскорбеша печалию не истинною, но притворною, привременною.

Песнь 7.

Ирмос: Божия снизхождения огнь устыдеся в Вавилоне иногда, сего ради отроцы в пещи, радованною ногою яко во цветнице ликующе, пояху: благословен еси Боже отец наших.

Блудным желанием, лютым же пиянством вооружен приразився, разседеся, к воздержания столпу непреклонному, и целомудрия ко граду неразрушимому, Христову Крестителю, ирод беззаконный.

Не ужасеся, Предтече, не устыдеся, не ослабе наученая диаволом, твою приносящи честную главу безстыдно на блюде: наваждением матерним прельстивши ум.

Яко светильник просиял еси, предпослався же яко ангел: яко пророк проповедуеши Агнца Божия Явльшагося Христа: яко мученик мечем во главу усеклся еси, предвозвещая Того и сущым во аде мертвым.

Богородичен: Избавльшеся Рождеством Твоим осуждения древняго падения, явленную вину свобождения, Тя Мати Дево, с Сыном Твоим, Давшим избаву о нас себе, присно славим.

Ин.

Ирмос: Вначале землю основавый, и небеса словом утвердивый: благословен еси во веки, Господи Боже отец наших.

Закон Божий проповедуя Иоанн, злочестиваго не убояся Ирода беззаконнующаго уцеломудрити: огнь бо бе в нем греха его.

Оглавы ясно законополагающия, и от земли Ироду провозглашающия: не достоит тебе беззаконнующу багряницу носити, яко мучительскую одежду!

Оружии скверными беззаконный Ирод вооружився, с клятвою исполняше беззаконие, гощения пиянство имея тамо, своинствующее тому.

Богородичен: Безплотен Сый, непреложно воплотися: Безлетен Сый, во времени познася от Девы, всех Зиждитель, несмесно пребыв якоже бе, и быв якоже не бе.

Катавасиа: Безумное веление:

Песнь 8.

Ирмос: Седмерицею пещь халдейский мучитель, богочестивым неистовно разжже, силою же лучшею спасены сия видев, Творцу и Избавителю вопияше: отроцы благословите, священницы воспойте, людие превозносите во вся веки.

Предтекий Рождество Твое, и Божественное страдание, в преисподних мечем бывает пророк и вестник тамошняго пришествия Твоего, яко глас Слова, Иоанн взывая: мертвии Животодавца, слепии Светодавца, плененнии Избавителя, Христа пренозносите во вся веки.

Девическаго Рождества предтек от неплодове, ныне вольнаго вся Создавшаго бысть распятия предшественник, усекновением главным, сущым во аде зовый: отроцы благословите, священницы воспойте, людие превозносите во вся веки.

Главе твоей от телесе отъяте бывши, пророче, твоею плотию душа владящая от сея разделися: но Божество от плоти Еммануила не разлучися отсюду, и кость не сокрушися Бога и Владыки: темже превозносим Его во веки вся.

Богородичен: Господородительнице Пречистая, души моея язвы и гноения милостивною мольбою Твоею, Дево, очисти, и падша возстави. Спаси мя, Всенепорочная, блуднаго, спаси: Ты бо ми еси Предстательница и Заступление, Едина Чистая и Благословенная во вся веки.

Ин.

Ирмос: На горе святей Прославльшася, и в купине огнем Приснодевы Моисеови тайну Явльшаго, Господа пойте и превозносите во вся веки.

Проповедавый Христово пришествие сущым во аде, верою возвещая: болезни решаяй приходит Господь славы: Егоже превозносим во вся веки.

Втемнице тя затвори Ирод, Иоанне, втораго Илию: и железными узы связав, уби покаяния и Царствия вернаго священнопроповедника.

Отрапезы, крове исполненныя! о снедей убийством растворенных! о пира исполнена суетства! о безчеловечия и скверноубийства Ирода беззаконнаго!

Богородичен: Горе весь, и доле весь, Слове, в недрех Отчих, и Матере Твоея, весь Бог, и весь естеством Человек, един V постасию, и сугуб естеством еси, Милостиве.

Катавасиа: Благословите отроцы:

Песнь 9.

Ирмос: Устрашися всяк слух неизреченна Божия снизхождения, яко Вышний волею сниде даже и до плоти, от Девическаго чрева быв Человек. Темже Пречистую Богородицу вернии величаем.

Устрашися полк лукавый, и сего предстатель диавол, богословнаго твоего, пророче, языка, Христа проповедавшаго: и отроковицею скверною, Ирода повину главу усещи твою: но мы тя Крестителя величаем.

Удоль убо естества смирена возвысися, и холм смирися смертныя гордыни: глас бо вопиющаго воззва в пустынях света, во адовых жилищах: врата возмитеся, Царь бо всех внидет.

Трепещут страсти человеческия, и страхом отбегают демони, осенением от Бога тебе данныя благодати: но от обоих искушений стадо твое избави, Господень Предтече, верою тя присно величающее.

Богородичен: Напрязи, и успевай, и царствуй, Сыне Богоматере, исмаильтеския люди покаряя, борющыя нас, православному императору победы даруя на варвары враги, мольбами Рождшия Тя, Слове Божий.

Ин.

Ирмос: Проявленное на горе законоположнику во огни и купине, Рождество Приснодевы, в наше верных спасение, песньми немолчными величаем.

Паки Иезавель ликует на Илию, паки египтяныня Иосифа ищет, пророка же и Крестителя Спасова, ныне явльшаяся Иродиада сквернавая.

Во главу усечен быв, Иоанне, от Ирода, сущым во аде душам послался еси, проповедати Грядущаго, и тех спасти всех, преждескончавшихся верных от Адама.

Светильник Света, и глас Слова сый, проповедник Агнца Божия, пустынное овча, Иоанне, честный мучениче Господень, моли спастися поющым тя.

Богородичен: Едина в женах по Рождестве явилася еси Дева: едина в женах Ты, Богородительница, показалася еси: едина разрешила еси от болезни Еву, и первородную изсушила еси клятву.

Катавасиа: Таин еси Богородице рай:

Светилен:

Подобен: Учеником зрящым:

Во пророцех больша познана, и апостол предизбрана бывша, песньми похвальными венчаем Предтечу благодати: во главу бо усечен бысть, закона ради Господня.

Слава: Скверный Ирод, чистоты садителю, тебе Крестителю Спасов главу усече льстивне, обличений же твоего языка посещи никакоже возможе.

И ныне, Богородичен: Яже клятву м i рскую Божественным Рождеством Твоим, Чистая, потребльши, стадо Тебе молящееся верно, от всяких бед избави молитвами Твоими, Отроковице.

На хвалитех стихиры, глас 8:

Подобен: Опреславнаго чудесе!

Опреславнаго чудесе! Священную главу, и ангелом говейную, нечистая блудница ношаше отроковица, обличившую деяние беззаконно, прелюбодейце матери принесе. О неизреченнаго Твоего терпения Человеколюбче! Имже, Христе, спаси душы нашя, яко Един Благоутробен. [Дважды]

ОИродова окаменения! Обезчестивый Бога законными преступленьми, клятвы соблюдением лестне лицемерствует, и к прелюбодеянию убийство прилагает, сетовати творяйся. О неизглаголаннаго Твоего милосердия Владыко! Имже Христе спаси душы нашя, яко Един Благоутробен.

Опаче ума удивления! Пророков печать, земный ангел, блудному плясанию показуется цена, богословный язык, предпосылается и сущым во аде Христов провозвестник. О несказаннаго Твоего промышления Владыко! Имже, Христе, спаси душы нашя, яко Един Благоутробен.

Слава, глас 6:

Паки Иродиа бесится, паки смущается. О плясания льстивнаго, и пира с лестию! Креститель усекашеся, и Ирод смущашеся. Молитвами, Господи, Твоего Предтечи, мир подаждь душам нашым.
 
Интернет-магазин икон "Главикона.ру"

 Помощь Свято-Троицкому храму