Помощь  -  Правила  -  Контакты

Поиск:
Расширенный поиск
 

Размещено 16:46 28/04/2011


Канон святому апостолу Андрею Первозванному

Тропарь, глас 4:

Яко апостолов первозванный, и верховнаго сущий брат, Владыце всех, Андрее, молися, мир вселенней даровати и душам нашим велию милость. Дважды.

Слава, и ныне, Богородичен:

Еже от века утаенное, и Ангелом несведомое таинство: Тобою, Богородице, сущим на земли явися Бог, в неслитном соединении Воплощаемь, и Крест волею нас ради восприим, имже воскресив первозданнаго, спасе от смерти души наша.

Канон, творение Иоанна монаха, глас 1.

Песнь 1.

Ирмос: Твоя победительная десница боголепно крепостью прославилась: ибо она, о Бессмертный,
как всемогущая, стерла противников, израильтянам новый путь проложив.

Смутившуюся мою душу помышлении же и словесы, очисти всельшеюся в тя, проповедниче Христов Андрее, Божественнною благодатию, яко да чисте источу ти пение достойное.

Честное, Предтеча Христов, своих учекников верховнейшее, от неплодове прозябший, из Девы рождшемуся Христу Препрославленному, Андрея, радуяся, приведе.

Желанием и любовию неуклонною добродетели степеней начен и восхождению присно поучаяся, от немощныя силы к верховнейшей, Андрее, силе достигл еси.

Богородичен: Радуйся, благодати Источниче, радуйся, лествице и двере Небесная, радуйся, свещниче и стамно златая, и горо несекомая, Яже Жизнодавца Христа мiру Рождшая.

Песнь 3.

Ирмос: Едине ведый человеческаго существа немощь и милостивно в не воображся, препояши мя с высоты силою, еже вопити Тебе, Святый: одушевленный храме неизреченныя славы Твоея, Человеколюбче.

Притекл еси, жаждею не зван, Андрее, но самовольне жизни ко Источнику, якоже елень, и всем, Сего обрет, проповедал еси, и пив, напоил еси нетления водами истаявшия жаждею концы.

Уведев естественныя законы, Андрее досточудне, и общника сродника приял еси, вопия: обретохом желаемаго и путесотворившаго плоти рождение, сказал еси разум духовный.

Мрежею слова из глубины уловил еси словесныя рыбы, апостоле, и трапезе Христовей снедь чистую принесл еси, провещеннныя благодатию Явльшагося в подобии плоти.

Богородичен: Бога заченши во утробе, Дево, Духом Всесвятым, пребыла еси неопальна, понеже Тя купина, законоположнику Моисею палиму, несожженна яве предвозвести, огнь приимшую нестерпимый.

Седален, глас 8.

Подобен: Премудрости:

Яко первозваннаго всех учеников, и самовидца Слова, и служителя, Андрее апостоле, по долгу чтим тя, Агнцу бо, вземлющему грехи мiра, несомненною верою тепле последовал еси, отонюдуже и страсти Его общник показался еси, плотию претерпевшаго нас ради вольно смерть. Сего ради вопием ти: молися Христу Богу грехов оставление подати празднующим любовию святую память твою.

Слава, ин седален, глас и подобен тойже:

Идольская свирепства низложив, Спасовы страсти вожделев, Андрее блаженне, показался еси апостол, с небесе всем точа чудеса, и языков был еси, всеблаженне, учитель. Тем твою память достойно чтуще, в песнех славим и верно величаем, Господень апостоле, молися Христу Богу грехов оставление даровати празднующим любовию святую память твою.

И ныне, Богородичен:

Радуйся, Престоле огнезрачный Божий, радуйся, Отроковице, седалище Царское, одре упещреннопостланный, златопорфирный чертоже, хламидо червленошарная, украшенный храме, молненосная колеснице, светильниче многосветлый. радуйся, Богородице, двонадесятостенный граде, и дверь златокованная, и чертоже светообразный, светлопозлащенная трапезо,
Богоукрашенная скиние: радуйся, славная Невесто солнцекаплющая: радуйся, едина души моея благолепие.

Песнь 4.

Ирмос: Гору Тя благодатию Божиею приосененную прозорливыма Аввакум усмотрив очима, из Тебе изыти Израилеву провозглашаше Святому, во спасение наше и обновление.

Божественная, истребительная горшаго Вседетельнаго и Светозарнаго Духа сила, в тя, Андрее, всельшися Боголепне, огненнаго языка во образе, неизреченных показа тя проподведника.

Не оружия ко мщению взяше плотская и к низвержению крепких твердынь вражиих, Андрей всечестный, но, Христом оградився, принесе, пленив, языки в послушание.

Гору тя, каплющую разумное веселие, Преестественный Бог, осуществивыйся еже о нас, Андрее, яви, горы горькия демонскаго возношения потребляющую силою Духа.

Любовию совершающия твою память в песнех, от обильна дара Учителя твоего, Христа, Андрее пребогате, духовнаго веселия водами исполняя не престай молтивами твоими.

Богородичен: Поем велие и страшное Твое таинство, премiрных бо утаився чиноначалий, на Тя присно Сый сниде, яко дождь на руно, Всепетая, на спасение наше и обновление.

Песнь 5.

Ирмос: Просветивый сиянием пришествия Твоего, Христе, и освятивый Крестом Твоим мира концы, сердца просвети светом Твоего Богоразумия, православно поющих Тя.

Восприял еси, Егоже вожделел еси, Андрее апостоле, в нетленных с Ним обитав селениих, трудов твоих снопы пожав достойно, темже тя песньми славим.

Возлюбил еси Владыку и Того во след быстро потекл еси, стопами Его к жизни наставляемь и страстей Того неложно, пречестне Андрее, даже до смерти подражая.

Напряг тя, яко стрелу сильну, блаженнее, испусти в весь мiр Господь, ураняя демоны и злочестием узвленныя человеки врачуя.

Богородичен: Веселятся Небесныя силы, зряще Тя, радуются с ними и человеческая собрания, Рождеством бо Твоим соединишася, Дево Богородице, Тя достойно славяще.

Песнь 6.

Ирмос: Обыде нас последняя бездна, несть избавляяй, вменихомся яко овцы заколения, спаси люди Твоя, Боже наш: Ты бо крепость немощствующих и исправление.

Море житейское преплавая в ладии телесней, всяческая правящаго, Христа, обрел еси Кормчия, всеблаженне, и к Нему, радуяся, пристал еси, Андрее всечестне.

Духи словом прогоняются, недузи бегают, душевных же страстей множество далече от недужных отгоняются, данною тебе от Бога, Андрее, благодатию.

Яко волна тихая, кротким духом движимь, блаженне, изсушил еси моря лукавая многобожия Божественными струями и реки Богознания всем источил еси.

Богородичен: Веселятся о тебе, Дево Пречистая, рода нашего праотцы, Едем восприемше Тобою, егоже преступлением погубиша, ты бо Чистая и прежде Рождества и по Рождестве еси.

Кондак, глас 2:Подобен: В молитвах:

Мужества тезоименитаго Богоглагольника, и Церкве возследователя верховнаго, Петрова сродника восхвалим, зане якоже древле сему и нас ныне воззва: приидите, обретохом Желаемаго.

Икос:

Древле убо Давид востягает грешнаго, яко мене, поведати Божия благословне оправдания, обаче к вере учит паки и слезами множайшими изглагольствует: днесь бо глас Его аще услышите, сердец не ожесточите, яко некогда Израиль преогорчи. наводит же прочее во псалме: Господеви вся земля воспойте, приидите, обретохом Желаемаго.

Песнь 7.

Ирмос: Тебе умную, Богородице, пещь разсмотряем, вернии; якоже бо отроки спасе три, Превозносимый, мир обнови во чреве Твоем всецел, хвальный отцев Бог и препрославлен.

Нелживо явственно исполнися обещание Твое, Христе, бури бо ученик Твой Божественнейший, словом запрещая, на кроткую тишину преложи, хвальный отцев Боже и препрославленный.

На умную Сиона, апостоле, взыти гору повелен, спасения же приим чашу, радуяся, подаеши, преходя смертию к Божественней жизни, хвальнаго отцев Бога и препрославленнаго.

Тя словесную реку показа Божественная вода жизни, прелестныя реки потоки изсушающую, блаженне, проповеданя и вопиющия напаяющую: хвальный отцев Боже и препрославленный.

Ты земнороден сый, апостоле, преестественно чудодействуеши, любовию бо срастворився, Тому последовал еси, возлюбившему тя Христу, хвальный, воспевая, Бог и препрославленный.

Богородичен: Тя Иаков, Богородице, лествицу пророчески разуме, Тобою бо на земли Превышаемый явися человеком и поживе, якоже благоволи: хвальный отцев Бог и препрославленный.

Песнь 8.

Ирмос: В пещи отроцы Израилевы, якоже в горниле добротою благочестия чистее злата блещахуся, глаголюще: благословите, вся дела Господня, Господа, пойте и превозносите во вся веки.

Светоносная и веселотворная луча врачеваний, Андрее, Христов апостоле, осияваяет нас Божественная память твоя, вопиющих: вся дела Господня, Господа пойте и превозносите во вся веки.

Человеческое естество получив, того превозшел еси законы, и ко Ангельстей прешел еси скинии, Андрее апостоле, и зовеши: вся дела Господня, Господа пойте и превозносите во вся веки.

Еже с высоты Духа Божия дохновение тя прежде огненно просвети, ритора, Богоглаголиве, показует тепла, вопиюща, апостоле, Христу твоему: вся дела Господня, Господа пойте и превозносите во вся веки.

Светолучен, якоже молния, во свет языков изшел еси, тьму неведения отгоняя, и верныя просвещая, зовущия: благословите, вся дела Господня, Господа, пойте и превозносите Его во веки.

Богородичен: Радуйся, Престоле славы Божия, радуйся, верных стено, Еюже Свет сущим во тьме возсия, Христос, Тебе блажащим и вопиющим: вся дела Господня, Господа пойте и превозносите Его во веки.

Песнь 9.

Ирмос: Образ чистаго рождества Твоего, огнепалимая купина показа неопальная; и ныне на нас напастей свирепеющую угасити молимся пещь, да Тя, Богородице, непрестанно величаем.

Яко ученик всеизящнейший, на кресте хотением распеншемуся Владыце твоему даже до смерти последуя, возшел еси, радуяся, на высоту креста, идяй шествием на Небеса, блаженне апостоле.

Дверь Едема тебе отверзеся, и предложися лествица небесная, и прияша тя небесныя обители, и предстал еси, радуяся, апостоле, Христу Жизнодавцу, о мiре молтивенник изящнейший.

Равными прославился еси страданьми Учителя твоего, блаженне Андрее премудре, крестом бо Божественный конец приял еси и причастием бог был еси. Темже тя молим о нас присно молися.

Радуяся, двоице всеизряднейшая, на Небесех наследовавши ныне гражданство, назираете же венцев произволение, тех побеждающи силу, и Божественных дарований просвещаете светлостьми.

Богородичен: Из корене Давидова прозябла еси пророческаго, Дева, и Богоотеческаго, но и Давида яко истинно Ты прославила еси, яко Рождшая пророчествуемаго Господа славы, Егоже поюще, достойне величаем.

Светилен:

Подобен: Духом во святилищи:
Слово Пребезначальное обрет тя, всеблаженне, первозванна показа всех апостолов, Андрее приснопамятне, и Сего стопам возследуя, показался еси путевождь заблуждших, к Небесному сия возводя Божественному шествию.

Слава:
Подобен: Жены, услышите:
Петрова скровника, учеников первейшаго, самовидца и слугу бывшаго Слова, Андрея апостола преславно восхвалим, языки бо просвети и распят быв, кончину подъемлет, яко ученик Владыки.

И ныне:
Богородичен: Бога, егоже родила еси, Дево Всенепорочная, моли о всех, благочестно Тя чтущих, с первозванным Андреем улучити Божественнаго осияния Твоего Сына и стояния избранных и святых, ибо можеши, яко хощеши.

 
Требуется материальная помощь
овдовевшей матушке и 6 детям.

 Помощь Свято-Троицкому храму