Помощь  -  Правила  -  Контакты

Поиск:
Расширенный поиск
 

Размещено 15:58 28/04/2011
Служба преподобному Харитону Исповеднику

11 октября (28 сентября по ст. ст.)

Преподобный Харитон Исповедник пострадал в Иконии во время одного из гонений на христиан при императорах Галерии (305–311), Максимиане (305–313) или Ликинии (311–324). В исповедническом подвиге его укреплял благодатный пример святой первомученицы Феклы (память 24 сентября), уроженки его родного города, память которой он особенно глубоко чтил. Святой Харитон мужественно обличил языческих богов и твердо исповедал веру в Единого Истинного Бога – Христа-Спасителя.

Святой Исповедник претерпел жестокие мучения, но, по Промыслу Божию, остался жив. Когда гонения утихли, святой был освобожден из заключения и всю свою жизнь посвятил служению Господу. Направляясь в Иерусалим на поклонение святым местам, он попал в руки разбойников. Они связали его и бросили в пещеру, намереваясь затем убить, а сами поспешили на промысел. В ожидании смерти святой горячо молился, благодарил Бога и просил Его сотворить с ним по воле Своей. В это время в пещеру заползла змея и стала пить вино из стоявшего там сосуда, отравила его своим смертоносным ядом. Вернувшись в пещеру, разбойники напились отравленного вина и все до одного погибли. Преподобный Харитон, воздав благодарение Богу, стал подвизаться на месте своего чудесного спасения. Награбленное разбойниками золото он раздал нищим и в монастыри, а в разбойничьей пещере устроил церковь, вокруг которой со временем образовался монастырь – знаменитая в Палестине Фаранская Лавра.

Преподобный Харитон сам составил строгий устав для своей обители. Стремясь к уединению, преподобный ушел дальше в пустыню, но и там не отвергал тех, кто нуждался в его духовном руководстве, и основал еще две обители – Иерихонскую и Сукийскую, именуемую «Ветхой Гаврой».

В конце жизни преподобный Харитон подвизался в пещере на горе, близ Сукийской обители, но не оставлял руководства братией всех трех основанных им обителей. По преданию, преподобный Харитон составил чин иноческого пострижения. Скончался преподобный Харитон Исповедник в глубокой старости и был погребен, по его завещанию, в Фаранской обители, в церкви, построенной на месте разбойничьей пещеры.

ВЕЧЕР

Блажен муж: 1-й антифон.

На Господи, воззвах: стихиры на 6, глас 4.

Подобен: Дал еси знамение:

Страсти телесныя/ воздержанием увядил еси/ и прилежным молением,/ змия льстиваго слез тучами потопил еси, блаженне,/ и благоугодил еси Богу попремногу,/ Харитоне преподобне;/ тем украси тя Небесными дарми/ Иисус Человеколюбец// и Спас душ наших.

Потом пощения/ угасил еси углие страстей, досточудне,/ огню приобщаяся ранами и болезньми,/ исповедав пред беззаконными мучители/ воплощшагося Слова истощание,/ и свидетель был еси,/ упещрен ранами/ многообразных мук,// богоносе Харитоне пребогате.

В пустынях и горах/ ты, бегая, удалился еси,/ душу соблюд нескверну, священнейше,/ и Троицы дом, Харитоне, показался еси,/ Eяже силою священныя создал еси домы, блаженне,/ и ограды на спасительное монашествующих устроение,/ чествующих память твою святую,// приснопамятне.

Слава, глас 4. Иоанна монаха:

Богоносе Харитоне,/ ты и по смерти на Небесех живеши во Христе,/ Егоже ради миру тя распял еси,/ вне бо плоти и мира быв,/ паче видимых пожил еси истинно:/ не бо жил еси тебе самому,/ живяше же паче в тебе Христос Бог наш./ Того моли спастися душам нашим.

И ныне, Богородичен: Иже Тебе ради:

Вход. Прокимен дне, и чтения.

Премудрости Соломоновы чтение (главы 5 и 6):

Праведницы во веки живут, и в Господе мзда их, и попечение их у Вышняго./ Сего ради приимут Царствие благолепия и венец доброты от руки Господни,/ зане десницею покрыет я и мышцею защитит их./ Приимет всеоружие рвение Свое и вооружит тварь в месть врагом./ Облечется в броня правды и возложит шлем, суд нелицемерен./ Приимет щит непобедимый, преподобне./ Поострит же напрасный гнев во оружие;/ споборет же с ним мир на безумныя./ Пойдут праволучныя стрелы молниины/ и, яко от благокругла лука облаков, на намерение полетят./ И от каменометныя ярости исполнь падут грады,/ вознегодует на них вода морская, реки же потопят я нагло./ Сопротив станет им дух cилы, и, яко вихор, развеет их/ и опустошит всю землю беззаконие, и злодейство превратит престолы сильных./ Слышите убо, царие, и разумейте, навыкните судии концев земли./ Внушите, держащии множества и гордящиися о народех языков,/ яко дана есть от Господа держава вам и сила от Вышняго.

Премудрости Соломоновы чтение (глава 3):

Праведных души в руце Божией, и не прикоснется их мука./ Непщевани быша во очесех безумных умрети, и вменися озлобление исход их./ И еже от нас шествие сокрушение, они же суть в мире./ Ибо пред лицем человеческим аще и муку приимут, упование их безсмертия исполнено./ И вмале наказани бывше, великими благодетельствовани будут,/ яко Бог искуси я и обрете их достойны Себе./ Яко злато в горниле искуси их, и яко всеплодие жертвенное прият я./ И во время посещения их возсияют и, яко искры по стеблию, потекут./ Судят языком и обладают людьми, и воцарится Господь в них во веки./ Надеющиися Нань разумеют истину и вернии в любви пребудут Ему./ Яко благодать и милость в преподобных Его, и посещение во избранных Его.

Премудрости Соломоновы чтение (глава 4):

Праведник, аще постигнет скончатися, в покои будет./ Старость бо честна не многолетна, ниже в числе лет исчитается./ Седина же есть мудрость человеком, и возраст старости житие нескверное./ Благоугоден Богови быв, возлюблен бысть, и живый посреде грешник преставлен бысть./ Восхищен бысть, да не злоба изменит разума его, или лесть прельстит душу его./ Рачение бо злобы помрачает добрая, и парение похоти пременяет ум незлобив./ Скончався вмале, исполни лета долга. Угодна бо бе Господеви душа его, сего ради потщася от среды лукавствия./ Людиe же видевше и не разумевше, ниже положше в помышлении таковое./ Яко благодать и милость в преподобных Его, и посещение во избранных Его.

На стиховне стихиры, глас 1.

Подобен: Всехвальнии мученицы:

Харитоне прехвальне,/ твое житие возложил еси/ добродетелей попечением:/ песнословием бо правоверною верою/ Христа похваляют,/ твоим покаряющеся учением,/ имже, предстоя,/ утвердитися умоли в мире// Божественнаго Духа.

Стих: Честна пред Господем// смерть преподобных Его.

Харитоне богодохновенне,/ твое житие убо равно Ангелом/ земным объявися,/ Небесным же яко благовонная жертва/ и доброе кадило/ твое исповедание принесеся./ И ныне молися,/ даровати душам нашим// мир и велию милость.

Стих: Блажен муж бояйся Господа,// в заповедех Его восхощет зело.

Харитоне пребогате,/ страстей победитель был еси/ и разбойники победил еси,/ венценосцем сликовствуя, блаженне;/ о всех поминай,/ совершающих твою память,/ ныне Христу молися/ даровати душам нашим// мир и велию милость.

Слава, глас 8:

Монахов множества, наставника тя почитаем,/ отче наш Харитоне,/ твоею бо стезею воистину право ходити познахом./ Блажен еси, Христу работав,/ и вражию обличил еси силу,/ Ангелов собеседниче, преподобных сопричастниче и праведных,/ с нимиже молися Господу// помиловатися душам нашим.

И ныне, Богородичен: Безневестная Дево:

Тропарь, глас 8:

Слез твоих теченьми пустыни безплодное возделал еси,/ и иже из глубины воздыханьми во сто трудов уплодоносил еси,/ и был еси светильник вселенныя, сияя чудесы, Харитоне, отче наш;// моли Христа Бога спастися душам нашим.

Слава, и ныне, Богородичен: Иже нас ради рождейся:

НА УТРЕНИ

Тропарь дважды. Слава, и ныне, Богородичен.

По 1-м стихословии седален, глас 4.

Подобен: Вознесыйся:

Земных и тленных наслаждение презрев, Христу последовал еси/ и пустынныя жители возлюбил еси паче мира красоты и сладости привременныя,/ отонудуже сподобился еси и свидетельства, и постничества ликом сочетатися,/ с нимиже моли спастися рабом твоим.

Слава, и ныне, Богородичен:

На Престоле херувимстем седяй/ и в недрех Отчих водворяяйся,/ яко на Престоле святем седит Своем, Владычице, в недрех Твоих,/ воплощся бо, Бог истинно воцарися над всеми языки, и разумно ныне поем Ему,/ Егоже умоли спастися рабом Твоим.

По 2-м стихословии седален, глас 8.

Подобен: Премудрости:

Иоанна нравом Крестителя и Илии Фесвитянина добродетелем/ постом подражая, безплотно пожил еси,/ со Ангелы славя Троицу Безначальную/ и разбойников нахождения побеждая мужеством./ Тем и страданием крепко подвизался еси,/ Христову Божественному воплощению кланяяся с Божеством, Харитоне блаженне./ Mоли Христа Бога грехов оставление даровати/ чествующим любовию святую память твою.

Слава, и ныне, Богородичен:

Яко Деву и eдину в женах Тя, безсеменно Бога плотию рождшую,/ вси блажим, роди человечестии:/ Огнь бо вселися в Тя Божества,/ и, яко Младенца, доиши Зиждителя и Господа./ Темже, ангельский и человеческий род,/ достойно славим всесвятое Рождество Твое и согласно вопием Ти:/ моли Христа Бога прегрешений оставление даровати поющим достойно славу Твою.

По полиелеи седален, глас 4.

Подобен: Вознесыйся:

Земных и тленных наслаждение презрев, Христу последовал еси/ и пустынныя жители возлюбил еси паче мира красоты и сладости привременныя,/ отонудуже сподобился еси и свидетельства, и постничества ликом сочетатися,/ с нимиже моли спастися рабом твоим.

Слава, и ныне, Богородичен:

По Бозе в Твой, Богородице, прибегаю, смиренный, покров божественный,/ припадая, молюся: помилуй, Пречистая,/ яко превзыдоша главу мою греси, и боюся, Владычице, мук и трепещу,/ моление сотвори, Чистая, к Сыну Твоему, от сих избавити мя.

Степенна, 1-й антифон 4-го гласа.

Прокимен, глас 4: Честна пред Господeм// смерть преподобных Его. Стих: Что воздам Господеви о всех, яже воздаде ми? Всякое дыхание: Евангелие от Матфея, зачало 10.

По 50-м псалме стихира, глас 6:

Преподобне отче,/ во всю землю изыде вещание исправлений твоих,/ тем на Небесех обрел еси мзду трудов твоих,/ демонов погубил еси полки,/ Ангелов постигл еси чины,/ ихже житию непорочно поревновал еси./ Дерзновение имея ко Христу Богу,// мир испроси душам нашим.

Канон Богородицы со ирмосом на 6 и преподобнаго на 8.

Канон Богородицы, егоже краегранесие:

Пою похвалу живоносней Отроковице. Глас 2.

Песнь 1

Ирмос: Нетрену, необычну,/ немокренно морскую шествовав стезю,/ избранный вопияше Израиль:// Господеви поим, яко прославися.

Невещественная древле лествица и странно оляденевший путь моря/ Твое являше pождество, Чистая, еже поем вси,/ яко прославися.

Сила Вышняго, Ипостась совершенная, Божия Мудрость,/ воплощшаяся, Пречистая, из Тебе, человеком приобщися,/ яко прославися.

Пройде сквозе дверь непроходную заключенныя утробы Твоея/ правды Солнце, Чистая, и миру возсия,/ яко прославися.

Канон святаго, творение Иоанна монаха. Глас 4.

Песнь 1

Ирмос: Моря чермную пучину/ невлажными стопами/ древний пешешествовав Израиль,/ крестообразныма Моисеовыма рукама// Амаликову силу в пустыни победил есть.

Моря страстнаго пучину прeплыв,/ живоносным оружием Креста/ фараона лукаваго мысленнаго, блаженне,/ божественною силою потопил еси.

Господу возложен, блаженне, от матерних пелен,/ пред мучительским судищем/ Христа богомудренно проповедал еси,/ Моисейски бо низложил еси противоборных шатания.

Прелести оставив Египет, Харитоне преподобне,/ и пустынногражданин быв,/ чисто беседовал еси Чистому/ и приял еси Небесное наследие.

Богородичен: Безсеменно Отчею волею/ от Божественнаго Духа Божия Ты зачала еси Сына/ и плотию родила еси,/ из Отца безматерня и нас ради из Тебе безотча.

Катавасия: Отверзу уста моя:

Песнь 3

Ирмос: Лук сокрушися сильных/ державою Твоею, Христе,// и силою немощствующии препоясашася.

Иже времене вне всякаго, яко времен Творец,/ из Тебе, Дево, вольно Младенец создася.

Чрево, пространнейшее Небес, воспоим,/ имже Адам на Небесех, радуяся, жительствует.

Ин

Ирмос: Веселится о Тебе Церковь Твоя, Христе, зовущи:/ Ты моя крепость, Господи,// и прибежище, и утверждение.

Веселится о тебе учеников словесная паства твоя духовно, преподобне,/ твоей общащися светлости.

Мудрование плотское, яко виновное вражды на Бога,/ жизни Духу, преподобне Харитоне, повинул еси.

Низложил еси давидски/ иноплеменника Голиафа, преподобне, мысленнаго силу/ всеоружием Духа.

Богородичен: Ты едина сущим на земли/ паче естества благих xодатаица, Maти Божия, была еси./ Тем Тебе: радуйся! зовем.

Седален, глас 8.

Подобен: Премудрости:

Страдания болезньми искусився,/ пощения страданьми утвердився,/ злата светлейший благочестием облистал еси/ и чистое приятелище был еси Духа:/ лукавых духов тьму разгнал еси./ Тем собрав монашествующих множества,/ пастырь их был еси и светильник светлейший, Харитоне блаженне./ Mоли Христа Бога грехов оставление даровати/ чтущим любовию святую память твою.

Слава, и ныне, Богородичен:

В напасти многоплетенныя впад от враг видимых и невидимых,/ бурею одержим безчисленных согрешений моих,/ и яко к теплому защищению и покрову моему, Чистая,/ ко пристанищу притекаю Твоея благости./ Темже, Пречистая, из Тебе Воплощенному безсеменно/ молися прилежно о всех рабех Твоих,/ непрестанно молящих Ти ся, Богородице Пречистая,/ молящи Его присно согрешений оставление даровати/ воспевающим достойно славу Твою.

Песнь 4

Ирмос: Услышах, Господи,/ славное Твое смотрение/ и прославих, Человеколюбче,// непостижимую Твою силу.

Се превознесеся Божественная гора дому Господня/ превыше сил, Богоматерь явственнейши.

Законных естества кроме,/ eдина, Дево, рождши Владычествующаго тварию,/ сподобилася еси божественнаго звания.

Ин

Ирмос: Любве ради, Щедре, Твоего образа/ на Кресте Твоем стал еси,/ и растаяшася языцы:/ Ты бо еси, Человеколюбче,// крепость моя и хваление.

Веселяся преподобный о Господе, яко победитель,/ вопияше на враги безплотныя:/ Бог мой крепость моя и Господь.

Венчаша тя благодати, Харитоне,/ страдальческим венцем Христова Царства:/ прелести бо пиянство искоренил еси, блаженне.

Мучащия прежде скончания твоего, Харитоне,/ воздержания болезньми сласти умертвив,/ живоносною мертвостию, преподобне, одеялся еси.

Богородичен: Неизреченно Твое рождество показася,/ Богородительнице, едина Чистая и Благословенная:/ тем Ти припадающе: радуйся! взываем.

Песнь 5

Ирмос: Угль Исаии проявлейся,/ Солнце из девственныя утробы возсия,/ во тьме заблуждшим// богоразумия просвещение даруя.

Облацы, веселия сладость кропите сущим на земли:/ яко Отроча дадеся Cый прежде век,/ из Девы воплощся, Бог наш.

Житию и плоти моей свет возсия/ и дряхлость греха разруши/ напоследок от Девы без семене воплощся Вышний.

Ин

Ирмос: Ты, Господи, мой Свет,/ в мир пришел еси,/ Свет Святый, обращаяй из мрачна неведения// верою воспевающия Тя.

Ты, преподобне,/ Света несквернено зерцало, Вышняго просвещения,/ светло явился еси, Харитоне всеблаженне.

Ты, преподобне,/ сугубыми сияеши благодатьми,/ страдания бо ранами благочестно озарился еси и болезньми постничества.

Ты, преподобне,/ душам врач явился еси,/ божественныя от младых ногтей взыскав мудрости, всеблаженне.

Богородичен: Тя оружие непобедимое на враги предлагаем,/ Тя державу и надежду нашего спасения, Богоневесто, стяжахом.

Песнь 6

Ирмос: Глас глагол молебных/ от болезненныя, Владыко, души услышав,/ от лютых мя избави:// Един бо еси нашего спасения виновен.

Естество человеческое, работающее греху, Владычице чистая,/ Тобою свободу улучи:/ Твой бо Сын, яко Агнец, за всех закалается.

Вопием Ти вси, истинней Матери Божией:/ прогневавшия рабы избави,/ едина бо дерзновение к Сыну имаши.

Ин

Ирмос: Пожру Ти со гласом хваления, Господи,/ Церковь вопиет Ти,/ от бесовския крове очищшися/ ради милости от ребр Твоих// истекшею Кровию.

Не песок, но Христа основание положив,/ наздал еси, отче, добродетель, злата честнейшую,/ и Троицы Пресвятыя дом был еси.

Орган злобы змий знается,/ но, твоими, богоносе, угождении, Харитоне, побежден,/ неправедныя от праведнаго Промысла отмщает.

Ничтоже тебе от Христовы любве отлучи:/ ни ураняемо тело, ни смертный суд претящий,/ во единении Божественнем наслаждаяся, блаженне.

Богородичен: О, чудо, всех чудес новее!/ Яко Дева во чреве всяческая Содержащаго словом,/ неискусомужно заченши, не тесно вмести.

Кондак, глас 2.

Подобен: В молитвах:

Насладився, богомудре, воздержания/ и плоти твоея вожделения обуздав,/ явился еси верою возращаем/ и, яко жизни древо посреде рая, процвел еси,// Харитоне всеблаженне священнейший.

Икос:

Отверзи моя уста, преблаженне,/ благоприятными твоими молитвами,/ предстоя Богу, всеславне преподобномучениче,/ да воспою божественное твое житие/ и возглаголю достойно добродетели твоя,/ яже на земли теплою любовию совершил еси./ Исповедник бо был еси крепчайший,/ воздержание же верою исправил еси, бдение и чистоту возлюбив,/ Харитоне всеблаженне священнейший.

Песнь 7

Ирмос: Ветии явишася отроцы любомудрейшии древле,/ от богоприятныя бо души, богословяще устнами, пояху:/ Пребожественный отцев и наш Боже,// благословен еси.

Зряше в нощи убо Иаков, яко в гадании, Бога,/ воплощен же из Тебе светлостию явися поющим:/ Пребожественный отцев Бог и препрославлен.

Знамения, еже в Тебе, неизреченнаго провозвещая сплетения, со Иаковом борется,/ чрез еже вольно соединися человеком, Чистая,/ Пребожественный отцев Бог и препрославлен.

Мерзок не проповедуяй Тя, Сына Девы, Единаго Всепетыя Троицы,/ и несумненною мыслию, и языком вопия:/ Пребожественный отцев Бог и препрославлен.

Ин

Ирмос: В пещи авраамстии отроцы персидстей/ любовию благочестия паче,/ нежели пламенем, опаляеми, взываху:// благословен еси в храме славы Твоея, Господи.

Иже в пещи авраамским подобяся ревностию благочестия,/ веление мучительско, богоносне, попрал еси:/ благословен еси, зовый, Боже мой, Господи.

Яко в пещи искушения разжжения божественна,/ хладодательная с Небесе благодать посети тебе, преподобне:/ благословен еси, зовый, Боже мой, Господи.

Яко уязвлен Троическим Божиим рачением,/ той равночисленныя ограды духовне поющия возложил еси:/ благословен еси в храме славы Твоея, Господи.

Богородичен: Вышняго освященное Божественное селение, радуйся,/ Тобою бо дадеся радость, Богородице, зовущим:/ благословенна Ты в женах еси, Всенепорочная Владычице.

Песнь 8

Ирмос: О подобии злате небрегше, треблаженнии юноши,/ неизменный и живый Божий Образ видевше,/ среди огня воспеваху:/ осуществованная да поет Господа вся тварь// и превозносит во вся веки.

Виден бысть на земли чрез Тебе и с человеки поживе/ Иже благостию несравненный и силою,/ Емуже, песнопоюще, вси вернии, зовем:/ осуществованная да поет Господа вся тварь/ и превозносит во вся веки.

Воистину Тя, Чистую, возвещающе славим, Богородице:/ Ты бо родила еси Единаго от Троицы воплощенна,/ Емуже со Отцем и Духом вси песнопоем:/ да поет Господа вся тварь/ и превозносит во вся веки.

Ин

Ирмос: Руце распростер, Даниил/ львов зияния в рове затче;/ огненную же силу угасиша,/ добродетелию препоясавшеся,/ благочестия рачители, отроцы, взывающе:// благословите, вся дела Господня, Господа.

Перси, разжигаемы огнем неправедне, преподобне,/ лесть погасил еси, сам же неопалим пребыл еси, действом Святаго Духа/ и ко благочестию люди пети возставил еси:/ благословите, вся дела Господня, Господа.

Во Христа облеклся еси воистину, древняго человека совлекся/ и обличив, преподобне, тьмы миродержителя/ ранами мучения, с веселием вопия:/ благословите, вся дела Господня, Господа.

Павлов неложне, Харитоне, быв ученик,/ того стопам последовал еси, преподобне,/ и наставник показался еси монахом,/ всем быв правило добродетели вопиющим:/ благословите, вся дела Господня, Господа.

Богородичен: Ты едина во всех родех, Дево Чистая, явилася еси Мати Божия,/ Ты Божества была еси пребывалище, Всенепорочная,/ не опальшися огнем Неприступнаго Света./ Тем вси Тя благословим, Марие Богоневесто.

Песнь 9

Ирмос: Весь еси желание, весь сладость,/ Слове Божий, Девы Сыне,/ Боже богов, Господи, святых Пресвятый;// тем Тя вси с Рождшею величаем.

Жезл крепости дадеся естеству тленному/ Слово Божие во утробе Твоей, Чистая,/ и сие возстави, ко аду поползшееся./ Тем Тя, Всечистая, яко Богородицу величаем.

Юже изволил еси, Владыко,/ приими милостивно Молитвенницу Матерь Твою о нас,/ и Твоея благости всяческая исполнятся,/ да Тя вси, яко Благодетеля, величаем.

Ин

Ирмос: Камень нерукосечный/ от несекомыя горы Тебе, Дево,/ краеугольный отсечеся,/ Христос, совокупивый разстоящаяся естества.// Тем, веселящеся, Тя, Богородице, величаем.

Ни гроб, ходатай забвения,/ покрыти возможе твоих, преподобне Харитоне, добродетелей:/ твоя бо память вечнующая солнечно возсия,/ юже достойно величаем.

Приидите, летнюю память духовно совершающе, братие,/ добродетельми подражающе,/ богоносцу поревнуим и с ним возопиим:/ Тя величаем, Трисвятый.

Страстьми колеблющияся/ и бурею греховною, исповедниче, погружаемыя,/ ко Христу яко дерзновение имея,/ всегда сохраняй, благочестно тя величающия.

Богородичен: Радуйся и веселися, Невесто Царя великаго,/ созерцающая светло Твоего Жениха красоту,/ паче злата сияющую и паче солнца облиставшую.

Светилен.

Подобен: Жены, услышите:

Страданием убо первее добре искусився,/ второе же постом течение божественное совершив,/ на Небеса возшел еси и Христу предстоиши,/ Харитоне, отче преподобне,/ за ны моляся тепле, поющия тя.

Слава, и ныне, Богородичен:

Радость неизреченную рождши, Господа,/ радости нас Небесныя причастники сотвори,/ всех Тебе почитающих воистину, Пречистая,/ и от души вопиющих Ти:/ не забуди Твоих рабов, Благословенная Марие.

На хвалитех стихиры на 4, глас 4.

Подобен: Дал еси знамение:

Благодать Духа,/ Харитоне отче, тебе возсиявши,/ светло просвети тя,/ отсюду умалил еси страстей нощь/ и безстрастия день постигл еси,/ чистe чистейшему Свету совокуплься,/ в Немже жительствуя,/ не забуди, богогласе,// верою поющих священную твою память.

Благодать, желанную тебе,/ Харитоне, нося Небесную,/ земных небрегл еси,/ сего ради, яко безплотен, страдательное избрал еси житие,/ яко присносущныя, сладости потока/ благочестно насладитися хотя, богоприятне,/ и слезами изсушил еси/ мутный источник, преподобне, страстей,// и напоил еси душепищныя класы.

Благодать исцелений, Харитоне,/ от благодати Божественныя достойно приял еси,/ отсюду духов тебе лукавых низлагается прелесть,/ и, недуг неудобных/ тли отбег, прешел еси, преподобне,/ источаеши бо, яко воды,/ благодатныя твоя струи,/ от нихже напаяеми,// воспеваем память твою.

Слава, глас 5:

Преподобне отче,/ глас евангельский Господень услышав,/ мир оставил еси,/ богатство и славу в ничтоже вменив./ Темже всем вопиял еси:/ возлюбите Бога, и обрящете благодать вечную,/ ничтоже предпочтите паче любве Его,/ да егда приидет во славе Своей,/ обрящете покой со всеми святыми./ Eгоже молитвами, Христе,// сохрани и спаси души наша.

И ныне, Богородичен:

Блажим Тя, Богородице Дево,/ и славим Тя, вернии, по долгу,/ град непоколебимый, стену необоримую,// твердую Предстательницу и прибежище душ наших.

Славословие великое. И отпуст.

НА ЛИТУРГИИ

Блаженны от канона, песни 3-я и 6-я.

Прокимен, глас 7: Восхвалятся преподобнии во славе// и возрадуются на ложах своих. Стих: Воспойте Господеви песнь нову: Апостол к Коринфяном, зачало 176. Аллилуия, глас 6: Блажен муж, бояйся Господа: Стих: Сильно на земли будет семя его. Евангелие от Луки, зачало 24. Причастен: В память вечную:
 
Требуется материальная помощь
овдовевшей матушке и 6 детям.

 Помощь Свято-Троицкому храму